Էլեկտրամոբիլների հարցը «իրական Հայաստանի» իրա...

Երեկ մի հարց էի բարձրացրել՝ իրական Հայաստանի իրական քաղաքացիների վերաբերյալ՝ էլեկտրականմեքենաների ներմուծման հաջորդ տարվա քվորտայի վերաբերյալ, եւ ուզում եմ շարունակել հարցը, որովհետեւ կարծես որոշ բաներ պակաս մնաց: Այդ մասին, այսօր՝ նոյեմբերի 13-ին, ԱԺ-ում 2025 թվականի պետբյուջեի նախագծի քննարկման շրջանակում իր ելույթի ժամանակ ասաց «Քաղաքացիական պայմանագիր» խմբակցության պատգամավոր Արսեն Թորոսյանը՝ անդրադառնալով քննարկվող մի նախագծի, ըստ որի՝ էլեկտրական մեքենաների քվոտայի՝ մյուս տարվա բաշխումը տեղի է ունենալու այլ մեխանիզմով:

«Գիտեք, որ անցյալ տարի ԵԱՏՄ-ից ստացել ենք քվոտա՝ 2 տարի առանց մաքսատուրքի մեքենաներ ներմուծելու, ամեն տարի՝ 8000 հատ: Բարեբախտաբար, առաջին անգամ այս տարի այդ քվոտան լրացել է: Ինչո՞ւ բարեբախտաբար, որովհետև անցյալ տարի այդ քվոտան չէր լրանում, մարդիկ չէին բերում մեքենաներ, չէին հավատում, որ այդ տեխնոլոգիական առաջընթացը Հայաստանում էլ տեղ ունի:

Քվոտան լրանալուն պես առաջացավ հարց՝ մյուս բերողներն ոնց են անելու, ուզում են մուծել մաքսատուրքը, թե ոչ: Որոշ քաղաքացիներ  ուզում են սպասել եւ հաջորդ տարի մուծել այդ մաքսատուրքը»,-ասաց նա:

Նշենք, որ եթե նոր որոշումն ընդունվի, ԱԱՀ-ից կազատվեն միայն 2022 թվականի դեկտեմբերի 31-ից հետո թողարկված մեքենաները, ինչը փաստի առաջ է կանգնեցրել քաղաքացիներին, որոնք արդեն էլեկտրական մեքենաների ներկրման փուլում են:

Արսեն Թորոսյանն ընթերցեց երկու քաղաքացիների նամակ, որոնք իրենց էլեկտրական մեքենաները ձեռք են բերել մի քանի օր առաջ, բայց քանի որ նոր կանոն է մտցվել, նրանք տուժած են դուրս եկել: Քաղաքացիներից մեկը, օրինակ, որը 50 հազար դոլարանոց մեքենա է ձեռք բերել, կանոնի փոփոխության հետևանքով 8000 դոլարի բեռ է ավելացել: Պատգամավորն այս մասով մի քանի խնդիր է տեսնում:

«Առաջինը, որ կանխատեսելիություն, այնուամենայնիվ, մենք չենք տալիս մեր քաղաքացիներին, և անցյալ տարի, երբ մենք ԱԱՀ արտոնությունը քննարկում էինք, ես ինքս եմ առաջարկել, որը չի ընդունվել ԱԺ տնտեսական հանձնաժողովի կողմից, որ 5 տարվա մեքենաների վրա դնենք ԱԱՀ արտոնությունը, բայց քննարկումների արդյունքում որոշվել է, որ մենք նման բան չենք անում: Հիմա մենք ճանապարհի կեսից փոխում ենք այս կանոնը, հատկապես ձեռք բերված մեքենաների մասին է խոսքը»,- ասաց նա՝ հիշեցնելով, որ ձեռք բերված մեքենան ՀՀ է հասնում 3-4 ամսում, իսկ եթե ճանապարհները ծանրաբեռնված են լինում, ապա ավելի երկար ժամանակում, և քաղաքացիները կանգնում են փաստի առաջ:

«Երկրորդը՝ ինչո՞ւ երկու տարեկան: Եթե երկու տարեկանը որևէ կոնկրետ հիմնավորում ունի, եկեք դրա մասին էլ խոսենք, որովհետև հատկապես նոր արտադրվող ու վերջին մի քանի տարիներին արտադրվող մեքենաների դեպքում մարտկոցների գործարանային երաշխիքն է նույնիսկ 8 տարի մոտավորապես:

Եվ երրորդը՝ կարծես թե մենք բնապահպանական հարկ ենք գանձում դրա համար՝ այս տարվանից սկսած, այսինքն՝ կրկնակի ֆի՞լտր ենք դնում ամեն ինչի վրա»,- ասաց պատգամավորը և խնդրեց Կառավարության ներկայացուցիչներին որոշում կայացնելիս հաշվի առնել վերոնշյալ հանգամանքները:

ՀՀ պետական եկամուտների կոմիտեն ավելի վաղ տեղեկացրել էր, որ ներկայումս քննարկման փուլում է գտնվում ԱՏԳ ԱԱ 8703 80 000 2 ծածկագրի ներքո դասվող էլեկտրաշարժիչով շարժիչային տրանսպորտային միջոցների 0 տոկոս ներմուծման մաքսատուրքի դրույքաչափի 2025 թվականի քվոտայի բաշխմանը վերաբերող նախագիծը, որն ըստ էության տարածվելու է նոր` 2022 թվականի դեկտեմբերի 31-ից հետո թողարկված էլեկտրաշարժիչով շարժիչային տրանսպորտային միջոցների վրա: