
Աշխարհի նավագնացային ընկերություններն արհեստական բանականություն (ԱԲ) են օգտագործում բեռների վտանգավորությունը որոշելու համար՝ ծովում մահացու հրդեհների թիվը կրճատելու նպատակով։ Այս մասին հայտնել է Financial Times (FT) թերթը՝ հղում անելով Նավագնացության համաշխարհային խորհրդին (World Shipping Council, WSC)։
Իր տվյալների համաձայն՝ 2024 թվականին նավերի խոշոր հրդեհների թիվը հասել է տասնամյակի ամենաբարձր ցուցանիշին՝ մարտկոցներ և այլ տարբեր դյուրավառ նյութեր պարունակող բեռների քանակի աճի պատճառով: Հրդեհների հիմնական պատճառների շարքում WSC-ն նշել է նավագնացության գործակալների դժկամությունը, որոնք վերաբերում են վտանգավոր ապրանքները հայտարարագրմանը։ Դրանք իրականացվում են կամ պատահաբար, կամ վտանգավոր ապրանքների համար վճարների բարձրացումից խուսափելու համար:
«Չափազանց շատ ողբերգական դեպքեր են եղել, երբ սխալ հայտարարագրված բեռը հանգեցրել է աղետալի հրդեհների, այդ թվում՝ մարդկային կորուստների», - ասել է կազմակերպության գործադիր տնօրեն Ջո Կրամեկը։
ԱԲ-ի վրա հիմնված նոր գործիքի օգնությամբ նավագնացային ընկերությունները ռիսկերը բացահայտելու համար «իրական ժամանակում միլիոնավոր պատվերներ կսկանավորեն՝ օգտագործելով պատկերների ճանաչման և ալգորիթմների միջոցները»։ Հրդեհների մասին տեղեկությունը կփոխանցվի փոխադրողներին, որոնք անհրաժեշտության դեպքում կարող են անձնական ստուգումներ կատարել, ասվում է հրապարակման մեջ։
ԱԲ-ի ոլորտի նախաձեռնությունը հավանության է արժանացել ծովային ապահովագրության ոլորտի ներկայացուցիչների կողմից։ Պատասխանատվության ապահովագրման ակումբների միջազգային խումբը, որը միասին ապահովագրում է համաշխարհային օվկիանոսային նավատոննաժի 90%-ը, հայտարարել է ծրագրին իր աջակցության մասին և կոչ արել դրանք «լայնորեն ներդնել կոնտեյներային փոխադրումների ոլորտում»։
Ըստ Allianz ապահովագրական ընկերության նավագնացության անվտանգության զեկույցի՝ 2024 թվականին բոլոր տեսակի նավերի վրա հրդեհների ռեկորդային թիվ է գրանցվել վերջին տասնամյակի ընթացքում, ընդ որում, փոխադրողների համար հիմնական խնդիրներից մեկը եղել են սխալ հայտարարագրված բեռները։ Զեկույցի հեղինակները զգուշացնում են, որ հրդեհաշիջումը դժվարանում է կոնտեյներային նավերի չափերի ավելացման պատճառով։ Ռիսկերը զգալիորեն աճել են տրանսպորտի էլեկտրիֆիկացմանն ուղղված գլոբալ անցման հետևանքով։ Կանխատեսումների համաձայն՝ լիթիում-իոնային մարտկոցների պահանջարկը մինչև 2030 թվականը կկրկնապատկվի և արժեքային առումով կհասնի 322 մլրդ դոլարի։